Тренінги з педагогами


Психолого-педагогічний семінар: Організація ефективного педагогічного спілкування для розвитку інноваційної  особистості.
Матеріали семінару тут                                                   


Психолого-педагогічний семінар:
 Особистісний розвиток та прагнення до самовдосконалення як умова життєвого благополуччя людини.

Мета: Допомогти учасникам розібратися у власних життєвих поглядах і настановах, сприяти визнанню та розумінню своєї цінності, необхідності самопізнання, особистісного та духовного зростання, виховувати професійну впевненість, формувати позитивну світоглядну позицію особистості.
  Обладнання: фломастер, олівці, ручки, стікери, аркуші паперу А4 для всіх учасників, набір карток «Креатив», клубок ниток,  мішечок, бочечки з-під «Кіндер-сюрприз», смужки паперу з побажаннями, відеозапис «Молитва» Антуана де Сент - Екзюпері, друкований варіант «Молитви», бенгальські вогники

                                                        Хід заняття
Вправа №1
            Пропоную розпочати роботу з однієї цікавої вправи. Перед вами фото, ваша задача назвати особисті якості людини, зображені на фотографії (добрий, злий, розумніий, дружній, щедрий, скупий, брехливий тощо.)
            Розділемося на 2 групи. Ті, хто раворуч в залі називають особисті якості цієї особи з позитивного боку, а ті, що зліва - негативні.
            -Чому ви називали саме ці якості?
            -Що вплинуло на вашу думку? Тож мої слова були для вас установкою. Насправді ця молода людина, срібний призер в міжнародній Олімпіаді школярів.

v Конфіденційність             
3. Вправа «Вибери картинку»
  Мета: озвучити очікування учасників від даного заняття,  допомогти кожному з них у визначенні своїх почуттів, внутрішніх станів.
Обладнання: набір карток «Креатив»
Психолог: Оберіть картинку, яка найвлучніше характеризує ваш нинішній стан, відображає ваш настрій, розкриває ваші очікування від сьогоднішнього заняття.

Інформаційне повідомлення «Моя доля. У чиїх вона руках?»
 Людей можна умовно поділити на дві групи: тих, хто причину всіх своїх негараздів бачить у зовнішньому середовищі, інших людях, обставинах, долі, і тих, хто шукає причини всіх подій у собі. Потрібно визнати, що люди, їхні долі іноді бувають втягнені у вир історичних подій, які одна людина не може змінити і які впливають на її долю. Але більше шансів мають ті, хто вірить, що в житті багато залежить від них самих. Корисно прийняти гіпотезу про те, що думки людини мають властивість притягувати події, обставини, які необхідні для їхнього зростання, самореалізащї, але вони можуть притягувати і небажане, якщо ви будете думати, що з вами це неодмінно станеться. Тому важливо навчитися мислити позитивно: приймати відповідальність за свої вчинки і навіть у складних обставинах бачити і цінувати досвід, який сприятиме вашому зростанню.
 Інформаційний аркуш «Способи зміни думок»
 Часто до нас приходять думки, які завдають нам болю. Ми втрачаємо через них енергію, впевненість у собі. Іноді таких думок буває більше, ніж хороших. Але в житті часто все залежить від нас, тобто життя таке, як і що ми про нього думаємо.
 Можна навчитися змінювати негативні думки про себе та своє життя на більш приємні:  

Вправа «Правила групи»
Мета: налаштувати учасників на спілкування у групі.
Обладнання: фломастер, стікери
     Психолог: Для успішної взаємодії приймемо правила роботи групи. Учасники групи разом визначають правила, що діятимуть протягом тренінгу і після нього для всіх учасників групи.
                                   
Правила роботи групи
v Доброзичливе ставлення одне до одного.
v Щирість у спілкуванні.
v Взаємоповага.
v Активність.
v Відсутність критики.
4. Вправа «Портрет»
Мета: фіксація уваги учасників тренінгу на власних психологічних особливостях, з'ясування життєвого потенціалу.
Обладнання: аркуші паперу А4 для всіх учасників, олівці, ручки
Учасникам пропонується намалювати свій портрет у центрі сонячного кола. Потім уздовж сонячних променів написати все хороше, що про себе думають учасники, а на хмаринці — ті негативні риси, які у них є і над якими слід попрацювати.
Психолог: І дійсно, якщо людина може адекватно усвідомлювати себе і свій потенціал, вчиться ним керувати, прагне досягти життєвих цілей, вона почуває себе самодостатньою, значимою  у житті суспільства. У неї формується почуття поваги до себе, власна гідність. Тому епіграфом сьогоднішньої зустрічі я взяла слова польського поета, філософа Станіслава Єжи Леца: «Людина, яка усвідомлює своє призначення, цим самим усвідомлює свою гідність».  Усвідомлення себе визначається тим, як ви живете зараз, чи відчуваєте ви себе щасливими, чи подобається вам те, чим ви наразі займаєтеся, як ви ставитеся до самого себе, і яким врешті – решт є сенс вашого життя.
5. Вправа «Колесо життя»
Мета: допомогти учасникам розібратися у власних життєвих поглядах і настановах,
формувати розуміння необхідності гармонійного розвитку всіх сфер життя.
Обладнання: аркуші паперу А4 для всіх учасників, олівці.
     Учасникам пропонується зобразити своє життя у вигляді колеса. З'ясувати, що рухає «колесо життя», що допомагає утримати рівновагу? Надписати на кожній спиці сферу життя (здоров'я, родина, робота, відпочинок, достаток, друзі). 
 Психолог: Кожна зі спиць утримує «колесо життя» у рівновазі. І кожна вимагає нашої уваги. Якщо хоч одна спиця надломиться, будуть ламатися або гнутися інші, що призведе до втрати рівноваги. Нам варто розвивати наше життя рівномірно, для того щоб прожити його повноцінно, гармонійно.
6. Притча «Мудрість батьків»
Мета: формувати позитивну світоглядну позицію особистості, сприяти  особистісному та духовному зростанню.
Приходить до батька молода дівчина і говорить:
-         Тату, я втомилася, у мене таке важке життя, так багато проблем, я весь час пливу проти течії,у мене немає більше сил... Що мені робити?
Замість відповіді батько поставив на вогонь три однакових каструлі з водою, в одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав зерна кави. Через деякий час він вийняв із води
моркву та яйце і наливу чашку кави з третьої каструлі
-         Що змінилося? - запитав він свою дочку.
-         Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинились у воді,  - відповіла вона.
-         Ні, доню моя, це лише поверхневий погляд на речі: Подивися: тверда морква, побувавши в окропі, стала м'якою і піддатливою. Крихке та рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, але змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обставин - окропу. Так і люди: сильні зовні можуть розклеїтись і стати слабкими там, де крихкі й ніжні лише тверднуть і зміцнюються...
-         А кава? - запитала дочка.
-         О! Це - найцікавіше! Зерна кави повністю розчинилися у новому ворожому
середовищі і змінили його - перетворили окріп на прекрасний ароматний напій. Є
особливі люди, які не змінюються в силу обставин - вони змінюють самі обставини і
перетворюють їх на щось нове й прекрасне, отримуючи користь і знання в такій ситуації.

Обговорення притчі.
7. Вправа « Чарівний мішечок»
Мета: пояснити роль настанов у житті людини, сприяти зняттю психоемоційного напруження, поліпшення настрою в групі.
Обладнання: мішечок, бочечки з-під «Кіндер-сюрприз», смужки паперу з побажаннями.
Психолог: Кожен з нас - унікальний та неповторний. Ми всі народжені, аби досягти успіху, людський організм запрограмований на це. Найголовніше — сприймати себе позитивно. Психологи довели,  що настанови фіксуються у підсвідомості, а потім непомітно впливають на поведінку людини.
     Дістаньте з мішечка по одній бочечці і дізнайтеся, що вас очікує сьогодні, або що вам потрібно зробити найближчим часом. Бажано таких папірців виготовити для себе якнайбільше і діставати їх по одному щоранку. Ці побажання впливають на настрій, підбадьорюють, надають упевненості.
·      Тобі сьогодні особливо пощастить!
·      Життя готує тобі приємний сюрприз!
·      Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
·        Сьогодні твій день, щасти тобі!
·      Сьогодні Фортуна з тобою разом!
·      Пам'ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
·      Сьогодні очікуй прибутку!
·      Люби себе такою, якою ти є, - неповтор­ною!     
·      Пам'ятай, що ти кохана!
·        Потурбуйся про здоров'я свого тіла!
·      Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!
·      Вищі сили оберігають тебе!
·  У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
·    Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
·    Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
·    Сьогодні з тобою спокій і радість!
·      Сьогодні щасливий день!
8. Вправа  «Молитва»
Мета: розібратися у власних життєвих поглядах і настановах, усвідомити необхідність самовдосконалення як умови життєвого благополуччя.
Обладнання: відеозапис «Молитва» Антуан де Сент - Экзюпери, друкований варіант «Молитви» на  кожного учасника.
 Психолог: Своєрідною настановою на особистісний розвиток, на гармонійне життя є молитва. Пропоную переглянути відеозапис.
9. Вправа « Бенгальські вогники»
 Мета: сприяти створенню емоційного настрою, формувати прагнення творити добро.
 Обладнання: бенгальські вогники.
  Психолог: Хай сьогоднішня зустріч стане кроком на шляху до самовдосконалення. Давайте надалі жити за правилом: «Намагатися щодня запалювати у своєму серці іскорку добра та любові»
 Учасники запалюють бенгальські вогники. 
 10. Вправа « Рефлексія»
 Мета: аналіз емоційного стану, почуттів, обговорення найбільш вдалих аспектів заняття, рефлексія ступеня активності учасників.
Обладнання: набір карток «Креатив»
 Учасники обирають картку, яка найвлучніше характеризує їх нинішній стан, відображає настрій, розкриває, чи справдилися очікування від сьогоднішнього заняття.
 11.  Вправа «Домашнє завдання»
 Психолог пропонує учасникам виготовити вдома колаж «Моє майбутнє у моїх руках»,  обговорення  якого відбудеться на наступній зустрічі.

Антуан де Сент-Экзюпери - Молитва
    Господи, я прошу не о чудесах и не о миражах, а о силе каждого дня. Научи меня искусству маленьких шагов. Сделай меня наблюдательным и находчивым, чтобы в пестроте будней вовремя останавливаться на открытиях и опыте, которые меня взволновали.
     Научи меня правильно распоряжаться временем моей жизни. Подари мне тонкое чутье, чтобы отличать первостепенное от второстепенного. Я прошу о силе воздержания и меры, чтобы я по жизни не порхал и не скользил, а разумно планировал течение дня, мог бы видеть вершины и дали, и хоть иногда находил бы время для наслаждения искусством.
     Помоги мне понять, что мечты не могут быть помощью. Ни мечты о прошлом, ни мечты о будущем. Помоги мне быть здесь и сей час, и воспринимать эту минуту как самую важную.
    Убереги меня от наивной веры, что все в жизни должно быть гладко. Подари мне ясное сознание того, что сложности, поражения, падения и неудачи являются лишь естественной составной частью жизни, благодаря которой мы растем и зреем.
     Напоминай мне, что сердце часто спорит с рассудком. Пошли мне в нужный момент кого-то, у кого хватит мужества сказать мне правду, но сказать ее любя!
    Я знаю, что многие проблемы решаются, если ничего не предпринимать, так научи меня терпению.
    Ты знаешь, как сильно мы нуждаемся в дружбе. Дай мне быть достойным этого самого прекрасного и нежного Дара Судьбы.
      Дай мне богатую фантазию, чтобы в нужный момент, в нужное время, в нужном месте, молча или говоря, подарить кому-то необходимое тепло. Сделай меня человеком, умеющим досучаться до тех, кто совсем внизу.   
    Убереги меня от страха пропустить что – то в жизни. Дай мне не то, чего я себе желаю, а то, что мне действительно необходимо.
                         Научи меня искусству маленьких шагов.


Немає коментарів:

Дописати коментар